Reklamné predmety sú bežnou firemnou marketingovou stratégiou. Ich význam a využitie ale rokmi postúpil míľovými krokmi. Ako sa zmenili reklamné predmety? Medzi prvé formy reklamných predmetov patrili hlavne vizitky, perá a hrnčeky. Dnes sa reklamným predmetom môže stať praktický akýkoľvek predmet, ktorý disponuje plochou na umiestnenie reklamy. Od krabičiek na ceruzky, cez balóny až po reklamný textil či polepy na autá. Výber sa zdá byť nekonečný. Prekvapilo nás ale, ako sa dokázal transformovať reklamný textil. Sem radíme predmety ako uteráky, tričká, mikiny, šiltovky ale aj vesty či dokonca počas covidového obdobia toľko potrebné ochranné rúška.
Dizajnovanie a dostupnosť reklamného textilu sa posunulo na celkom inú úroveň. Dnes neplní iba funkciu reklamy ale stáva sa dokonca predmetom predaja. Teda stáva sa z neho doslova tovar. To môžeme vidieť pri tak obľúbených influenceroch či iných známych osobnostiach obrazoviek na sociálnych sieťach alebo videokanáloch. Ich vlastné značky oblečenia s logom alebo nápisom sú doslova horúcim tovarom. Firemné tričká majú svoje mnohoraké využitie. Môžeme ich vidieť na rôznych eventoch alebo spoločenských akciách. Rôzne farby, potlače veľkosť reklamnej plochy a samotné strihy sú v réžii firmy samotnej.
Svojím jedinečným dizajnom sa líšia od svojej konkurencie. Spĺňajú hneď niekoľko účelov. Môžu slúžiť na informovanie zákazníkov o poskytovaných službách alebo tovaroch. Poslúžia ako darčekový predmet pre zamestnancov alebo partnerov. Zvyšujú status spoločnosti a ukazujú na jej finančnú nezávislosť a pevné miesto na trhu. Pridávajú body prestíže a váženosti v reklamnom prostredí a utvrdzujú zákazníka o kvalitách danej spoločnosti. Okrem toho môžu fungovať ako bezpečnostné prvky. Osvedčili sa najmä firmám poskytujúcim starostlivosť o deti ako sú napríklad tábory, krúžky alebo iné voľnočasové aktivity. Obsahovať totiž môžu nielen kontaktné informácie ale aj reflexné prvky. Ako vidíte využitie reklamného textilu je takmer bez hraníc. Tie udáva iba vaša vlastná fantázia.